Завантажити ще

Заступник начальника київського метро: Капремонту потребує ділянка між «Почайною» та «Tapaca Шевченка»

Заступник начальника київського метро: Капремонту потребує ділянка між «Почайною» та «Tapaca Шевченка»
Фото: Київський мерополітен

Після закриття на ремонт перегону між станціями метро «Деміївська» та «Либідська» у столиці щодня говорять про проблеми на тій чи іншій станції. Додали «радості» і жителям Виноградаря, яких змусили надовго попрощатися із мрією дочекатися своєї станції.

Наскільки великі проблеми у столичного метрополітену і які є шляхи їх вирішення, KP.UA дізнавалась у заступника начальника київського метрополітену Дмитра Пінчука.

- Пане Дмитре, чутки у місті ходять страшні: мало чи не всі станції метро доведеться закривати – і «Почайну», і «Міст Метро»…

- Наразі всі станції метрополітену працюють в режимі перевезень пасажирів, також у режимі цілодобового укриття. Тимчасово зупинено рух між станціями «Либідська» та «Деміївська».

- А щодо цих двох станцій – наскільки реальні прогнози щодо пів року ремонту? Чи є шанс виконати його швидше?

- Наразі виконуються підготовчі роботи, в тому числі інженерно-геологічні вишукування, розробка відповідної проєктної документації та встановлення тимчасового підсилення тунелю. Спосіб виконання робіт, строки та умови виконання робіт на ділянці тунелю між станціями «Либідська» та «Деміївська» Оболонсько-Теремківської лінії буде визначено на підставі розробленої проєктної документації.

- А відомі вже конкретні причини, через які сталось підтоплення «Деміїївської»?

- Причини будуть встановлені після завершення обстеження та проведення всіх необхідних експертиз.

- Чи були раніше прогнози, що така надзвичайна ситуація може статися?

- Перегінні тунелі між станціями «Деміївська» — «Либідська» Оболонсько-Теремківської лінії метрополітену м. Києва введені в експлуатацію в грудні 2010 року. Будівництво здійснювалось в складних гірничо-геологічних умовах та обводнених ґрунтах. Вже в березні 2011 р. на зазначеній ділянці відбулась теча води з виносом піску в колійному лотку, що в квітні ліквідовано нагнітанням полімерного композиту працівниками Київметробуду.

Протягом всього часу експлуатації проводилось постійне періодичне обстеження та нагляд за тунелями. Стан тунельних оправ постійно перевірявся з встановленою нормативними документами періодичністю. В листопаді з'явились значні течі з виносом породи через щілини, які утворились в місцях з'єднання збірних залізобетонних тюбінгів та утворені тріщини в колійному лотку i тюбінгах тунельної оправи.

3 метою попередження та недопущення ймовірного виникнення надзвичайної ситуації метрополітен звернувся до Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, на засіданні якої вирішили у зв'язку з існуванням потенційної загрози виникнення надзвичайної ситуації зупинити pyx з 08.12.2023.

- Повертаючись до першого питання: розмови про закриття інших стацій на "червоній i синій гілках" метро - це чутки чи ні?

- Підприємством ведеться постійно періодичний нагляд та спостереження за тунельними спорудами на всіх ділянках ліній метрополітену, особливо побудованих у складних інженерно-геологічних та гідрогеологічних умовах.

На цей час станції, які потребують термінового позапланового ремонту, відсутні.

Зазначимо, що у зв'язку із фізичною зношеністю, необхідністю поліпшення експлуатаційних характеристик потребує проведення планового капітального ремонту ділянка тунелів між станціями «Почайна» та «Tapaca Шевченка» Оболонсько-Теремківської лінії.

Спосіб виконання робіт, строки та умови виконання робіт з планового капітального ремонту перегінного тунелю зазначеної ділянки буде визначено на підставі розробленої проєктної документації.